דרישה משרי הממשלה: לעצור קידום הלבנת מאחזי הרש"פ

    איתי גדסי No Comments on דרישה משרי הממשלה: לעצור קידום הלבנת מאחזי הרש"פ

    ראשי שדולת א"י במכתב בהול לבנט ושרי הימין בעקבות החשיפה שגנץ מקדם הלבנת מאחזים פלסטינים בשטחי C: "פונים בדרישה, לפעול מכח סמכותך ולדרוש בתוקף עצירת כל התכניות עד להחלטה בקבינט או בממשלה, בדומה למה שנעשה במשבר קלקיליה"

    צילום: אמיל סלמן/פול
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות דיון החירום של שדולת ארץ ישראל בכנסת שם נחשף כי המינהל האזרחי ומשרד הביטחון האיצו את קידום והלבנת מאחזים פלסטינים בלתי חוקיים באזורים אסטרטגיים בשטחי C, פנו היום (רביעי) ראשי השדולה ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק לראש הממשלה נפתלי בנט וכן לשרי הממשלה איילת שקד, גדעון סער, מתן כהנא וזאב אלקין לפעול ולעצור את המהלך עד לדיון מקצועי בקבינט או בממשלה.

    ראשי השדולה ציינו כי המכתב נשלח "לאור היכרותך המעמיקה ורבת השנים עם תכנית ההשתלטות של הרש"פ על שטחי יו"ש, ופעילותך העקבית נגדה בממשלות קודמות.

    בכנס שדולת א"י התברר מעבר לכל ספק, כי שר הבטחון גנץ מקדם הלבנת מאחזים פלסטינים באזורים אסטרטגיים, ומסייע בכך לרשות הפלסטינית בקידום תכנית ההשתלטות שלה על שטחי יהודה, שומרון, ובקעת הירדן.

    לאור נתון חמור ומסוכן זה, אנו פונים אליך בקריאה ובדרישה, לפעול מכח סמכותך, ולדרוש בתוקף עצירת קידום כל התכניות עד לדיון והחלטה בקבינט או בממשלה, בדומה למה שנעשה בזמנו ב"משבר קלקיליה".

    בנוסף למכתב ראשי השדולה הועבר לשרי הממשלה מכתב נוסף עליו חתמו 40 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

    החכים דורשים מהממשלה לקיים דיון בממשלה על דו"ח משרד המודיעין המנתח את פרויקט ההשתלטות של הרש"פ ואת סכנותיו. לקבל החלטת ממשלה שתגדיר את המערכה על השטח ביו"ש אל מול הרש"פ כצורך אסטרטגי של מדינת ישראל. מערכה על השטח, ולא "אכיפת חוק שוויונית" ולמנות פרוייקטור לניהול המערכה על השטח, בהתאם להגדרה שתתקבל בהחלטת הממשלה, ולתת בידיו את מלוא האפשרויות בהיבטי כח אדם, תקציב, ושינויי חקיקה על מנת לעמוד במשימתו. כל התנהלות אחרת היא כניעה מכוונת ללא קרב.



    0 תגובות